detaljer, Kök, Sovrum

Frukost-på-sängen-köket börjar arta sig!


 

Det lite udda valet av att ha en ved-eldad spis i sitt sovrum bygger på att sovrummet var ett kök och det kändes lite dumt att bara riva bort nått så vackert som den här pjäsen. Sagt och gjort så kommer det bli en ”lyxfrukost-hörna”. Jag tänker mig att jag på Söndagsmorgonen kan slänga in ett par vedträd och koka lite the eller kaffe till frukost. Kanske to.m baka scones i ugnen? Både du och jag vet ju att det här kommer hända 1 kanske 2 gånger men rent teoretiskt så går det…. Jag har även fantiserat kring scenarion med kvällste framför tvn i sängen. Kanske i pyjamas.

Hursom..

Det är skiffer som ligger på sidorna kring spisen och nu ska murstocken och sidorna putsas och sen målas vita. Under spisen skymtar man en öppning och där kommer det ligga vedträd staplade på hög.

 

Lite smutsig eftersom det fortfarande putsas men det funkar bra ihop tycker jag!

Standard

4 reaktioner på ”Frukost-på-sängen-köket börjar arta sig!

  1. Marcus Petersson skriver:

    Hej,

    Mycket spännande och inspirerande att läsa och titta på det som du genomfört!
    Jag läste att du hade importerat smeg från Italien – kan du rekommendera din leverantör?

    • Hem Marcus! Ja, jag tror det. Men det var slut i lagret så den är 2 veckor sen tyvärr. Får den mitten av mars. Det har jag dock informerats om och är ju inte hans fel. Men jag återkommer med ärlig återkoppling och total kostnad när spisen står på plats, ok?

      • Ja, det är dom som levererar. Själva förmedlingen kostar inte många kronor men det går nog bra att göra själv också. Tror min spis hamna på runt 12 tusen ink leverans istället för 20 nått så det kan ju vara värt att vänta? Å andra sidan får du säkert vänta om du beställer den i Svearike också-

Lämna en kommentar